Wil jij iets betekenen voor jonge mensen met een beperking?

Stichting Oase is altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers die het team willen versterken. Als vrijwilliger ondersteun je onze cliënten tijdens creatieve en recreatieve activiteiten, cursussen en thema-avonden, externe activiteiten, dansen, zwemmen, shoppen, stappen en nog veel meer. De bijdrage die de vrijwilliger levert is voor ons en in het bijzonder voor de cliënten bijzonder belangrijk. Juist de vrijwilliger geeft aandacht, heeft het luisterende oor en kan zodoende zoveel meer betekenen. Vrijwilligerswerk is naast het contact met onze cliënten ook ervaring opdoen, je kwaliteiten inzetten, mensen ontmoeten, actief blijven en je sociale netwerk uitbreiden.

Je geeft in een persoonlijk gesprek aan waar je voorkeuren liggen, hoe en wanneer je beschikbaar bent. Wij belonen je inzet met een vrijwilligersvergoeding. Op deze manier laten wij blijken dat vrijwilligers niet meer weg te denken zijn uit onze organisatie.

Werken als vrijwilliger kan op verschillende manieren: inzet op vaste of wisselende dagdelen, op projectbasis bijvoorbeeld tijdens een kookcursus of een cursus houtbewerking of computercursus. Er zijn tal van mogelijkheden. Naast het werken als vrijwilliger kun je meedenken en meepraten. Scholing en opleiding behoren tot de mogelijkheden.

Sinds enkele maanden hebben we ook behoefte aan vrijwilligers die willen ondersteunen bij het cliëntenvervoer. We zoeken enthousiaste mensen die het leuk vinden om op regelmatige basis onze cliënten met een rolstoelbus van en naar de activiteiten te vervoeren. Je gaat zelfstandig op pad op basis van een vooraf geplande route. Een service-gerichte houding en het rekening houden met de beperkingen van de doelgroep zijn hierbij van belang. Ben je accuraat, representatief, stressbestendig en hou je van een uitdaging, dan kun je bij Stichting Oase aan de slag als vrijwilliger-chauffeur.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je meer weten, neem contact op met Sylvie Degens 045-5280280 of stuur een e-mail naar s.degens@stichtingoase.com. Ben je specifiek geïnteresseerd in het cliëntenvervoer dan kun je contact opnemen met Leon Prevoo l.prevoo@stichtingoase.com of Kevin Janssen k.janssen@stichtingoase.com, beiden ook onder telefoonnummer 045-5280280 bereikbaar.

Op alle functies is een VOG-verklaring van toepassing.